اکنون اقتدار ملی، آرامش اجتماعی و ظرفیت های گردشگری فراوان، درکنار مقررات اخلاقی حاکم بر کشور، فضای رونق صنعت گردشگری را فراهم کرده است. دكتر حسن روحانی از گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان یک امر درآمدزا و اشتغالزا نام میبرد. ايشان در سخنرانیهای پیش از انتخابات گفته بود: «مجموعه محاسبات نشان میدهد اگر ما بتوانیم در طول یک سال 10 میلیون گردشگر وارد کشور کنیم، 13/6 میلیارد درآمد کسب میکنیم و این مجموعه گردشگر چهار میلیون شغل ایجاد میکند. در حال حاضر ما 3/5 میلیون نفر بیکار در کشور داریم که اگر 10 میلیون گردشگر وارد کشور شوند مشکل اشتغال کاملاً حل خواهد شد.» رئیسجمهور در همان زمان دست به مقایسه وضعیت گردشگری بین ایران و ترکیه هم زده و گفته بود رقم گردشگران خارجی در کشور ترکیه در سال 2012 برابر 30 میلیون نفر بوده است در حالی که ایران چهارمین کشور دنیا از نظر جاذبههای گردشگری است. دكتر روحانی با اشاره به این که در صورت عدم تمایل سرمایهگذار داخلی برای ایجاد زیرساختهایی چون هتل و فرودگاه، سرمایهگذار خارجی علاقهمند برای این کار حاضر به فعالیت است تاکید کرده بود که تنها مساله حاضر مسائل بانکی و مالی است که به خاطر تحریم وجود دارد و دولت باید برنامهریزی کند تا پول گردشگران به نحو مناسب وارد کشور شود.
تردیدی نیست که فعالتر شدن دولت یازدهم در عرصه دیپلماسی بینالملل و نتایج موفقیتآمیز مذاکرات، باعث مطرح شدن بیشتر نام ایران در حوزههای مختلف از جمله گردشگری شده است اما آیا سازمان گردشگری باید به همین بسنده کند؟ نقش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلب و تامین نیازهای گردشگران خارجی چیست؟
اين همايش براي پاسخ به اين سوال و سوالات مشابه طراحي شده و مقالات كاربردي را در محورهاي ذيل پذيرا مي باشد.
این همایش تحت حمایت سیویلیکا بوده است و به محض اتمام مراحل نمایه سازی، مقالات آن از طریق این پایگاه منتشر خواهد شد.
حوزه هاي تحت پوشش همايش
مديريت توريسم، ديپلماسي عمومي و گردشگري
محورهای همایش
- چشم انداز، راهبردها و چالش هاي گردشگري سلامت در دولت تدبير و اميد
- چشم انداز، راهبردها و چالش هاي توسعه گردشگري ساحل محور در دولت تدبير و اميد
- چشم انداز، راهبردها و چالش هاي آموزش گردشگري در دولت تدبير و اميد
- چشم انداز، راهبردها و چالش هاي توسعه ارتباطات و حمل و نقل گردشگري در دولت تدبير و اميد
- چشم انداز، راهبردها و چالش هاي مديريت استراتژيك دولت تدبير و اميد در توسعه گردشگري
- چشم انداز، راهبردها و چالش هاي تبليغات و بازاريابي منطقه اي و جهاني دولت تدبير و اميد براي توسعه گردشگري
- چشم انداز، راهبردها و چالش هاي دولت تدبير و اميد براي جذب سرمايه گذاري داخلي و خارجي در گردشگري
- چشم انداز، راهبردها و چالش هاي دولت تدبير و اميد براي توليد ملي و اشتغال از راه گردشگري
- نقش ديپلماسي عمومي دولت تدبير و اميد براي ايجاد تعامل و جذب گردشگر از كشورهاي مختلف
- بررسي مزيت ها و محدوديت هاي نسبي دولت تدبير و اميد براي توسعه گردشگري
- سياستگذاري و خط مشي گذاري دولت تدبير و اميد در گردشگري كشور
- فرصتهای ایران در کاربرد قدرت نرم در دولت تدبير و اميد از منظر گردشگري
- بررسي اهمیت، ابزار، اهداف، مخاطبان، بازیگران، الگوهای ارتباطی، معیار ارزیابی و شرایط و پیشنیازهای موفقیت دیپلماسی عمومی دولت تدبير و اميد از منظر گردشگري(به تفكيك)
- چشم انداز و راهبردهاي توانایی اثرگذاری، تقویت وجهه بینالمللی، تعامل روزافزون جهانی و تلاش برای کسب فرصتهای بهتر در توسعه گردشگري در دولت تدبير و اميد
مهلت ارسال اصل مقاله:
1393/7/30
نتایج مقالات متعاقبا اعلام خواهد شد
جهت دریافت نحوه نگارش مقالات: کلیک نمایید
جهت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش: کلیک نمایید