سيري در مسايل حقوقي ميراث فرهنگي و گردشگري

tourism hoghugh
نام: سيري در مسايل حقوقي ميراث فرهنگي و گردشگري
مولف: فرهاد خوانساري، فخرالدين صابري، عباسعلي زرين‌اقبال
ناشر: عيلام
سال و نوبت چاپ: اول 1386
نگارنده در اين كتابچه ابتدا تعريفي از ميراث فرهنگي به دست مي‌دهد. سپس در ادامه برخي از مقررات ميراث فرهنگي تحت عنوان تخريب اموال و آثار فرهنگي و تاريخي در مواد 569-558 قانون تعزيرات در 11 ماده مطرح گرديده است. استفتاء و پاسخ‌ جمعي از مراجع و علما در خصوص برخي از مسائل پيرامون ميراث فرهنگي، بخش پاياني كتاب را تشكيل مي‌دهد.

 

فرهنگ توريسم

نام کتاب:فرهنگ توريسم

مؤلف: محمدمهدي كوشا

ناشر: وزارت علوم، تحقيقات و فناوري -معاونت فرهنگي و اجتماعي -دفتر برنامه‌ريزي‌اجتماع

نوبت چاپ: اول- 1388

 

كتاب حاضر خواننده را با مفهوم و تاثير توريسم، جاذبه‌هاي تاريخي، معماري و طبيعي ايران و انواع توريسم آشنا مي‌كند و البته موانع رشد صنعت گردشگري در ايران را بررسي و بحثي هم دربارة معماري ايران در دوره‌هاي مختلف تاريخي دارد.


تاثیر فرهنگ و تمدن ایران در جهان

نام: تاثیر فرهنگ و تمدن ایران در جهان
مولف: عباس قدیانی
ناشر: فرهنگ مکتوب
سال و نوبت چاپ: اول 1386

(آداب و فرهنگ سفر (رشته مدیریت جهانگردی

نام: آداب و فرهنگ سفر (رشته مدیریت جهانگردی)
مولف: طاهره شالچیان، حسن درویش (ويراستار)
ناشر: دانشگاه پیام نور
سال و نوبت چاپ: اول 1386
 

مديريت گردشگري فرهنگي

نام: مديريت گردشگري فرهنگي
مولف: پریسیلا بونی فیس،  (مترجم: دكتر محمود عبدالله زاده )
ناشر: دفتر پژوهشهای فرهنگی
سال و نوبت چاپ: اول، 1387

فصول کتاب: موقعيت گردشگري، اجزا، جذب كردن، دفع كردن، تجاري كردن ، گردشگري فرهنگي: حال و آينده، سرگرم كردن، و ...

گردشگری اثرات، برنامه ریزی و مدیریت

نام: گردشگری اثرات، برنامه ریزی و مدیریت
مترجمین: روزبه میرزائی، پونه ترابیان، مولف: ( پیتر میسون)
ناشر: ترمه
سال و نوبت چاپ: اول 1387
فصول کتاب: تغییرات اجتماعی و رشد گردشگری – دیدگاه های نظری در زمینه توسعه گردشگری – درآمدی بر اثرات گردشگری – اثرات اقتصادی گردشگری – اثرات اجتماعی- فرهنگی گردشگری – اثرات زیست محیطی گردشگری – برنامه ریزی و مدیریت گردشگری: مفاهیم و موضوع ها – عناصر کلیدی در برنامه ریزی و مدیریت گردشگری – مدیریت دیدار کننده – مدیریت منابع طبیعی برای گردشگری – برنامه ریزی و مدیریت گردشگری در جامعه محلی – برنامه ریزی و مدیریت گردشگری و صنعت گردشگری – همکاری و مشارکت در گردشگری – آموزش به عنوان روشی در برنامه ریزی و مدیریت گردشگری – خود کنترلی به عنوان روشی در برنامه ریزی و مدیریت گردشگری – فناوری اطلاعات و برنامه ریزی و مدیریت گردشگری – آینده برنامه ریزی و مدیریت گردشگری – نتایج و آینده برنامه ریزی و مدیریت گردشگری و...

درآمدي بر مردم شناسي گردشگري

نام: درآمدي بر مردم شناسي گردشگري
مترجم: هاجر هوشمندي: مؤلف(پيتر م . برنز)
ناشر: افكار
نوبت چاپ: اول – 1385

فصول کتاب: مردم شناسي ، گردشگري و گردشگر - مردم شناسي گردشگري ، جهاني سازي وتوسعه -ديدگاه هاي نظري در مورد توسعه

جهانگردی به عنوان یک ارتباط میان فرهنگی

نام: جهانگردی به عنوان یک ارتباط میان فرهنگی: مطالعه تطبیقی الگوی غربی معاصر و الگوی اسلامی
مولف: محمدهادی همایون
ناشر: دانشگاه امام صادق
سال و نوبت چاپ: اول 1384
 

مقدمه ای بر ارتباط باستان شناسی و گردشگری فرهنگی

نام: مقدمه ای بر ارتباط باستان شناسی و گردشگری فرهنگی
مولف: بهروز افخمی، عباس جلالیان (ويراستار)
ناشر: پژوهشکده گردشگری پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگی،صنايع دستی و گردشگری
سال و نوبت چاپ: اول 1387

چکیده:

کتاب مقدمه اي بر ارتباط باستان‌شناسي و گردشگري فرهنگي؛ به منظور کاربردي کردن هرچه بيشتر دانش باستان شناسي در حوزه گرشگري و نمايندن نقش انکار ناپذير آن در حوزه ميراث فرهنگي، به ويژه گردشگري و به منظور هم‌پيوندي علمي دو حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري تأليف شده است. هدف نهايي اين کتاب کم کردن چالش‌هاي پيش روي متوليان ميراث فرهنگي و دست اندر‌کاران گردشگري با يکديگر است. و مي خواهد نحوه ارتباط سودمند و دو طرفه ميراث فرهنگي و گردشگري را با تکيه بر توان علمي دانش باستان شناسي تبيين نمايد.
اين کتاب برای اولين بار  موضوع ميان رشته ای « باستان شناسی و گردشگری » را به صورت طبقه بندي شده بيان کرده و همچنين مقدمه‌ای بر دانش جديد و ميان رشته‌ای «‌باستان‌شناسی و گردشگری فرهنگی»  می باشد که در شش فصل تنظيم و تدوين شده و مباحثی چون؛  باستان‌شناسی، کاوش، پيشينه و اهداف آن، ضرورت حفاظت و اهميت مکان‌های باستان شناختی و ميراث فرهنگی، گردشگری، تعريف و اهميت و انواع آن، پيشينه گردشگری در ايران و جهان و پيشينه علمی‌سازی آن، سازمان جهانی گردشگری و تاثيرات گردشگری، نقش رهبران و مديران، رويکرد ميان رشته‌ای به گردشگری، عوامل موثر در توسعه گردشگری و موانع توسعه‌گردشگری در ايران، گردشگری فرهنگی و راههای توسعه آن ،  ارتباط باستان‌شناسی و گردشگری فرهنگی  ،مديريت ميراث باستان‌شناختی و گردشگری فرهنگی، حفاظت متوازن محوطه و گردشگری‌، مشارکت مردم محلی در حفظ مناطق فرهنگی و ميراث باستان شناختی، رهيافت‌هايي برای مديريت ميراث و گردشگری، مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. و در نهايت به تجزيه و تحليل تحقيقات ميدانی با استفاده از سيستم نرم‌افزاری پرداخته است. انتشار اين كتاب توسط شوراي كتاب پژوهشگاه سازمان  به تصويب رسيده و در 3000 نسخه به قيمت 3500 تومان به چاپ رسيده است.

(جامعه شناسی مصرف (گردشگری و خرید

نام: جامعه شناسی مصرف (گردشگری و خرید)
مولف: دالن جی. تیموتی مترجمين: علی اصغر سعیدی و مهدی حسین آبادی
ناشر:جامعه شناسان
سال و نوبت چاپ:اول،1388
 
ads ads
mahak kahrizak

mailپست الکترونیک: info@ tourismscience .ir

SMSسامانه پیام کوتاه: 3000705030 (جهت دریافت پاسخ: ممکن است پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده باشید)

contactفرم تماس با ما: کلیلک نمایید
account شماره حسابهای ما: کلیلک نمایید
privacyحریم شخصی کاربران و رفع مسئولیت: کلیک نمایید
 

rss

gpls

face

fina1l

 

 علم گردشگری با آغاز نوروز 1388 و با هدف گسترش دانش محور و اصولی گردشگری در سطح کشور فعالیت خود را آغاز نمود. این مجموعه همواره سعی نموده است تا با استفاده از استعداد فعالان این صنعت نسبت به نشر هدفمند قواعد گردشگری در سطح کشور بپردازد. آنچه در علم گردشگری منتشر می شد حاصل تلاش دانشجویان، فارق التحصیلان، اساتید، شاغلین و تمامی علاقمندان دلسوز ....

 

ادامه مطلب