سفارش گیری

 

فروش به گونه های مختلف انجام می شود و هر کدام از این روش ها دارای تعاریف و محدوده ای می باشند که در هر بخش به گونه ای از آن می پردازیم. یکی از قسمت های آن سفارش گیری می باشد که درزیر به تعریف و تشریح آن می پردازیم:

 

• سفارش گیری داخلی

 

در این نوع فروش، مشتری به صورت آزادانه و دلخواه، محصول مورد نظر را بدون حضور و ویزیت فروشنده انتخاب می کند. نقش فروشنده تنها مبادله می باشد- دریافت پول و تحویل کالا به مشتری. برای مثال می توان به فروش تلفنی اشاره کرد که فروشنه از طریق تلفن سفارش می گیرد.

 

 

hassle-free-ordering

 

• تحویل کالا توسط فروشنده

در این گونه فروش، نقش فروشنده تحویل کالا به مشتری است. در برخی کشورها همچون انگلستان، محصولاتی مانند شیر، روزنامه، مجله و .... درب منزل تحویل داده می شود. تلاش بسیار کمی برای تشویق و ترغیب خانوارها برای افزایش میزان سفارش شیر یا روزنامه انجام می شود. اصولا تغییر در اندازه سفارش منوط به درخواست مشتری می باشد. موفقیت یا شکست در این نوع فروش منوط به قابلیت اطمینان از تحویل درست و ویژگی های شخصیتی فروشنده می باشد.

• سفارش گیری بیرونی

در این نوع فروش، فروشنده به ویزیت بازار می پردازد. فعالیت اصلی آنها پاسخ به درخواست مشتریان بوده تا اینکه به دنبال تشویق آنها به خرید باشند. فروشنده وظیفه تحویل کالا را بعهده نداشته و از فروش تلفنی تا حدودی دارای هزینه های کمتری می باشد.

ads ads
mahak kahrizak

mailپست الکترونیک: info@ tourismscience .ir

SMSسامانه پیام کوتاه: 3000705030 (جهت دریافت پاسخ: ممکن است پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده باشید)

contactفرم تماس با ما: کلیلک نمایید
account شماره حسابهای ما: کلیلک نمایید
privacyحریم شخصی کاربران و رفع مسئولیت: کلیک نمایید
 

rss

gpls

face

fina1l

 

 علم گردشگری با آغاز نوروز 1388 و با هدف گسترش دانش محور و اصولی گردشگری در سطح کشور فعالیت خود را آغاز نمود. این مجموعه همواره سعی نموده است تا با استفاده از استعداد فعالان این صنعت نسبت به نشر هدفمند قواعد گردشگری در سطح کشور بپردازد. آنچه در علم گردشگری منتشر می شد حاصل تلاش دانشجویان، فارق التحصیلان، اساتید، شاغلین و تمامی علاقمندان دلسوز ....

 

ادامه مطلب