کانالهای توزیع

 

یکی از مباحثی که در بازار رقابتی امروز پر رنگ تر شده و یک مزیت رقابتی محسوب می شود، کانال های توزیع می باشد. توزیع در بازارهای B2C، فرایندی پیچیده و سیستماتیک بوده و عموما از طریق واسطه ها و همچنین خرده فروشان انجام می شود. اهمیت توزیع کالا تا حدی بوده که درصورت توزیع نامناسب کالا و در دسترس نبودن آن، ممکن است مشتری از برند مورد نظر به برندی دیگر تغییر جهت دهد. اگرچه بازاریابی رابطه ای، بالاخص از طریق عامل برند در بازارهای B2C دارای اهمیت است، میزان تغییر برند در این بازار اغلب بدین معنی است که توسعه و حفظ ارتباط با مشتریان دشوار است. همچنین درگذشته ارائه خدمات به مشتری نقش کم اهمیت تری در بازار B2C نسبت به بازار B2B ایفا می کرده و در نتیجه این روند در حال تغییر بوده، زیرا این بازارها در حال رقابتی تر شدن و مشتریان گزینشی تر شده است.    

 

product-distribution-channels

 

مثال هایی از کانال توزیع در بازار امروزی عبارتند از:

  • ایجاد فضای مناسب و کافی برای پارک ماشین مشتریان
  • در دسترس بودن شعبه ها و نمایندگی های فروش
  • ارائه سرویس ماشین کرایه برای مشتریان
  • داشتن محیطی مطمئن برای مشتریان و خانواده

به نظر شما چه مثال های جدید دیگری می توان برای کانال توزیع اضافه نمود؟

{jcomments on}

ads ads
mahak kahrizak

mailپست الکترونیک: info@ tourismscience .ir

SMSسامانه پیام کوتاه: 3000705030 (جهت دریافت پاسخ: ممکن است پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده باشید)

contactفرم تماس با ما: کلیلک نمایید
account شماره حسابهای ما: کلیلک نمایید
privacyحریم شخصی کاربران و رفع مسئولیت: کلیک نمایید
 

rss

gpls

face

fina1l

 

 علم گردشگری با آغاز نوروز 1388 و با هدف گسترش دانش محور و اصولی گردشگری در سطح کشور فعالیت خود را آغاز نمود. این مجموعه همواره سعی نموده است تا با استفاده از استعداد فعالان این صنعت نسبت به نشر هدفمند قواعد گردشگری در سطح کشور بپردازد. آنچه در علم گردشگری منتشر می شد حاصل تلاش دانشجویان، فارق التحصیلان، اساتید، شاغلین و تمامی علاقمندان دلسوز ....

 

ادامه مطلب