بخش بندي هاي گوناگون براي تهيه كنندگان محصولات گردشگري

 مصطفی حاجی امینی، بر اساس کتاب بازاریابی گردشگری میدلتون

اغلب كسب و كارها با يك قسمت كه در ذیل گفته خواهد شد سروكار ندارند بلكه با چندين قسمت سروكار دارند. از ديدگاه عملياتي براي بخش بندي، اغلب به اثربخشي هزينه توجه مي كنيم اما در ديدگاه بازاريابي براي بخش بندي، به استانداردهاي ضروري محصول از نظر مشتري توجه مي كنيم. در بازار رقابتي امروز بايد از ديدگاه مشتري به بخش بندي بازار نگاه كنيم تا بتوانيم در اين بازار باقي بمانيم وگرنه از بين خواهيم رفت. بنابراين وظيفه مديريت بازاريابي در رابطه با مديريت عملياتي اينست كه به خلق و توسعه محصولات سازگار كه در خور نيازهاي بخش هاي هدف هستند بپردازد.

 

130517141050-china-tourists-hong-kong-camera-story-top

 

1) هتل ها: مخصوص مشتريان تجاري، تورهاي گردشگري، گردشگران به طور مستقل، مخصوص كنفرانس

2) تورها: مخصوص خانواده به همراه فرزندان، گردشگران فرهنگي، ورزشي، بازنشسته، افراد جوان مجرد يا متاهل

3) حمل و نقل: وسايل حمل و نقل درجه يك، وسايل حمل و نقل به صورت گروهي، يا به صورت استاندارد

4) جاذبه هاي مقصد: براي جامعه محلي، گردشگران داخلي، گردشگران خارجي و ....

 

{jcomments on}

ads ads
mahak kahrizak

mailپست الکترونیک: info@ tourismscience .ir

SMSسامانه پیام کوتاه: 3000705030 (جهت دریافت پاسخ: ممکن است پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده باشید)

contactفرم تماس با ما: کلیلک نمایید
account شماره حسابهای ما: کلیلک نمایید
privacyحریم شخصی کاربران و رفع مسئولیت: کلیک نمایید
 

rss

gpls

face

fina1l

 

 علم گردشگری با آغاز نوروز 1388 و با هدف گسترش دانش محور و اصولی گردشگری در سطح کشور فعالیت خود را آغاز نمود. این مجموعه همواره سعی نموده است تا با استفاده از استعداد فعالان این صنعت نسبت به نشر هدفمند قواعد گردشگری در سطح کشور بپردازد. آنچه در علم گردشگری منتشر می شد حاصل تلاش دانشجویان، فارق التحصیلان، اساتید، شاغلین و تمامی علاقمندان دلسوز ....

 

ادامه مطلب