بخش بندي هاي گوناگون براي تهيه كنندگان محصولات گردشگري

 مصطفی حاجی امینی، بر اساس کتاب بازاریابی گردشگری میدلتون

اغلب كسب و كارها با يك قسمت كه در ذیل گفته خواهد شد سروكار ندارند بلكه با چندين قسمت سروكار دارند. از ديدگاه عملياتي براي بخش بندي، اغلب به اثربخشي هزينه توجه مي كنيم اما در ديدگاه بازاريابي براي بخش بندي، به استانداردهاي ضروري محصول از نظر مشتري توجه مي كنيم. در بازار رقابتي امروز بايد از ديدگاه مشتري به بخش بندي بازار نگاه كنيم تا بتوانيم در اين بازار باقي بمانيم وگرنه از بين خواهيم رفت. بنابراين وظيفه مديريت بازاريابي در رابطه با مديريت عملياتي اينست كه به خلق و توسعه محصولات سازگار كه در خور نيازهاي بخش هاي هدف هستند بپردازد.

 

130517141050-china-tourists-hong-kong-camera-story-top

 

1) هتل ها: مخصوص مشتريان تجاري، تورهاي گردشگري، گردشگران به طور مستقل، مخصوص كنفرانس

2) تورها: مخصوص خانواده به همراه فرزندان، گردشگران فرهنگي، ورزشي، بازنشسته، افراد جوان مجرد يا متاهل

3) حمل و نقل: وسايل حمل و نقل درجه يك، وسايل حمل و نقل به صورت گروهي، يا به صورت استاندارد

4) جاذبه هاي مقصد: براي جامعه محلي، گردشگران داخلي، گردشگران خارجي و ....

 

{jcomments on}