مزيت برندينگ در صنعت گردشگري

مصطفی حاجی امینی، بر اساس کتاب بازاریابی گردشگری میدلتون

  • برندينگ به كاهش آسيب پذيري بلند مدت و مياني براي رويدادهاي خارجي غيرقابل پيش بيني كمك مي كند.
  • برندينگ از طريق علامت دهي و سيگنال هايي كه درباره كيفيت مورد انتظار و عملكرد يك محصول ناملموس مي دهد، ريسك را در نقطه خريد براي مصرف كننده كاهش مي دهد.
  • برندينگ با بخش بندي بازار و جاذبه هاي آن بخش و ردكردن مابقي بخش ها،‌ تسهيلات مناسبي را ارائه مي دهد.
  • برندينگ بر ادغام و يكپارچگي تلاش هاي ذي نفعان، مخصوصا براي كارمندان يك سازمان تمركز مي كند. يك برند قوي مي تواند مي تواند به تفاهم عمومي بين كارمندان و ديگر ذي نفعان منجر شود.
  • برندينگ يك اسلحه استراتژيك براي برنامه ريزي بلندمدت در صنعت گردشگري محسوب مي شود. توسعه و گسترش يافتن برند مي تواند منجر به كاهش بيشتر ريسك براي توسعه محصول، توسعه بازار يا تنوع سازي شود.

تصميماتي در مورد نام برند: برخي شركت هاي گردشگري براي هر محصول مجزا، يك برند انتخاب مي كنند و برخي شركتهاي بين المللي بزرگ يك برند متحد( خانوادگي) براي همه محصولاتشان انتخاب مي كنند.

همكاري در مقابل برندهاي مقصد: برندهاي معروف و پيشتاز در صنعت گردشگري به صورت خانوادگي يا متحد هستند. آنها تحت كنترل كامل مديريت هستند. برندهاي معروف و پيشتاز در مقاصد گردشگري بيشتر بر تشويق و ترغيب و همكاري متكي هستند تا كنترل كامل مديريت، و اثربخشي اين قسمت مشكل تر است.

ابعاد اساسي(function) و معرف بودن(representation) برند :

بعد اساسي: مزاياي اساسي كه محصول به مشتري اائه مي دهد، يعني اينكه آن برند براي مشتري چكار مي كند. مثلا مك دونالد مجموعه اي مزايا را ايجاد مي كند-گرسنگي را بر طرف مي كند، مكاني با دسترسي راحت، سرعت بالا و كارا بودن سيستم ارائه، تميز و ...-

بعد معرف بودن: برند به صورت نمادين و پيام هاي غيركلامي، كيفيت محصول را نمايان مي كند و نظر بقيه را در مورد فرد تغيير مي دهد. سوار شدن بر ماشين مرسدس بنز و يا اقامت در هتل هاي معروف از اين نوع برند ناشي مي شود.

 

{jcomments on}

ads ads
mahak kahrizak

mailپست الکترونیک: info@ tourismscience .ir

SMSسامانه پیام کوتاه: 3000705030 (جهت دریافت پاسخ: ممکن است پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده باشید)

contactفرم تماس با ما: کلیلک نمایید
account شماره حسابهای ما: کلیلک نمایید
privacyحریم شخصی کاربران و رفع مسئولیت: کلیک نمایید
 

rss

gpls

face

fina1l

 

 علم گردشگری با آغاز نوروز 1388 و با هدف گسترش دانش محور و اصولی گردشگری در سطح کشور فعالیت خود را آغاز نمود. این مجموعه همواره سعی نموده است تا با استفاده از استعداد فعالان این صنعت نسبت به نشر هدفمند قواعد گردشگری در سطح کشور بپردازد. آنچه در علم گردشگری منتشر می شد حاصل تلاش دانشجویان، فارق التحصیلان، اساتید، شاغلین و تمامی علاقمندان دلسوز ....

 

ادامه مطلب