نقش سازمانهای بازاریابی مقصد در تبلیغات پنهان مقصدهای گردشگری

با توجه به مزایای حاصل از نمایش مقصدهای گردشگری در فیلم­ها، سازمان­های بازاریابی مقصدها در صددند تا مقصدها را با استفاده از این ابزار تبلیغ کنند. البته این سازمان­ها در مورد فیلم ­ها و برنامه­ های تلویزیونی قدرت انتخاب ندارند ولی می­توانند در مورد معرفی مناطق خود به تهیه­ کنندگان فیلم­ها ابتکار عمل داشته باشند.

برخی سازمان­ها تلاش می­کنند تهیه ­کنندگان را متقاعد سازند تا در منطقه­ی آن­ها فیلم بسازند. مثلاً ویزیت بریتانیا که نام دفتر ملّی گردشگری بریتانیاست، سعی می­کند که تهیه ­کنندگان هندی را تشویق کند تا برای ساخت فیلم­های بالی­وود از مکان­های مختلف بریتانیا استفاده کنند. استرالیا و سنگاپور نمونه ­­ای دیگر از کشور­هایی هستند که این استراتژی را در پیش گرفته­ اند).

برخی مقصد ها با به­کارگیری متخصصان روابط عمومی با استودیوهای فیلم­سازی ارتباط برقرار کرده و مناطق خود را در فیلم­ها به معرض نمایش می­گذارند.

علاقه به تماشای فرآیند ساخت فیلم نیز در میان مصرف­کنندگان افزایش پیدا کرده و همین موضوع می­تواند فرصتی برای توسعه­ ی گردشگری در یک منطقه باشد. در زمان ساخت یک فیلم و پس از اکران آن، این سازمان­ها باید تلاش کنند تا از طریق تبلیغ در سینماها، تدارک سفرهایی برای روزنامه ­نگاران و کارمندان دفاتر مسافرتی، تأمین بودجه­ی سفرهایی به عنوان جایزه و ... توجه رسانه­ ها را به محل فیلمبرداری جلب کنند.

برخی مقصدها می­کوشند تا خود را در کنار فیلم­ها به عنوان یک برند مطرح کنند. پس از اکران موفق فیلم تمام مخلوقات بزرگ و کوچک، منطقه­ ی همبلتون در نورث یورک­شایر تلاش کرد تا خود را به عنوان کشور هریوت که نویسنده­ ی اثر است، مطرح کند و "موزه­ ی دنیای جیمز هریوت" را تأسیس کرد. همچنین، منطقه ­ای در برادفورد انگلستان، پس از نمایش فیلم­ها و مجموعه­ های تلویزیونی برگرفته از رمان­ های خواهران برونته، برند خود را با نام برونته پیوند داده است.

پس از اکران یک فیلم، سازمان­ها باید تلاش کنند تا علاقه­ ی بینندگان به فیلم را به تعهدی برای بازدیدهای آتی از محل فیلمبرداری تبدیل کنند. تهیه­ ی نقشه­ های مربوط به فیلم و طراحی یک وب­سایت مخصوص که فیلم را به مکان­ها و سایر ویژگی های مقصد مانند هنر، فرهنگ، صنایع دستی و ... مرتبط سازد می­تواند به تحقق این هدف کمک کند.

 
ads ads
mahak kahrizak

mailپست الکترونیک: info@ tourismscience .ir

SMSسامانه پیام کوتاه: 3000705030 (جهت دریافت پاسخ: ممکن است پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده باشید)

contactفرم تماس با ما: کلیلک نمایید
account شماره حسابهای ما: کلیلک نمایید
privacyحریم شخصی کاربران و رفع مسئولیت: کلیک نمایید
 

rss

gpls

face

fina1l

 

 علم گردشگری با آغاز نوروز 1388 و با هدف گسترش دانش محور و اصولی گردشگری در سطح کشور فعالیت خود را آغاز نمود. این مجموعه همواره سعی نموده است تا با استفاده از استعداد فعالان این صنعت نسبت به نشر هدفمند قواعد گردشگری در سطح کشور بپردازد. آنچه در علم گردشگری منتشر می شد حاصل تلاش دانشجویان، فارق التحصیلان، اساتید، شاغلین و تمامی علاقمندان دلسوز ....

 

ادامه مطلب