علم گردشگری در رادیو اقتصاد: بررسی کتاب بازاریابی الکترونیک در صنعت گردشگری

رادیو اقتصاد در برنامه برش اقتصادی به بررسی کتاب بازاریابی الکترونیک در صنعت گردشگری خواهد پرداخت.
زمان: یک شنبه 25 آبان 1393 از ساعت 21  به مدت 55 دقیقه
رادیو اقتصاد: موج اف ام فرکانس 98
ضمناً تکرار برنامه روز دوشنبه از ساعت 02:55 الی 03:50 خواهد بود

 

جهت آشنایی شما عزیزان با مبحث فوق پیشگفتار کتاب در ذیل آمده است:
جایگاه گردشگری در ذهن عامّه مردم، صرفاً به معنای گذران اوقات فراغت بوده و نقش مواردی چون فناوری که آن را تحت تأثیر قرار داده و نیز از آن تأثیر می‌پذیرد نادیده انگاشته شده است. از دیرباز و نخستین پیشرفتهای بشر در اختراع پول، چرخ و خط تا قرن حاضر یعنی سفر سیاحتی انسان به فضا و استفاده از بروزترین سیستمهای رایانه‌ای، فناوری و گردشگری بصورت متقابل بهانه‌ای برای تکمیل و رشد یکدیگر بوده‌اند. رشد گردشگری امروز وابستگی فراوانی به پیشرفتهای فناورانه جوامع داشته و از جمله این فنون، می‌توان به فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره نمود و ایران در تمامی آنچه گفته شد از این قاعده مستثنی نیست.
در کتاب حاضر آنچه مورد بررسی قرار گرفته نگاهی است به سلسله مراتب مختلفی که در دنیای مجازی جهت تعامل با کاربران قابل توجه بوده و شامل طیفی می‌شود که از سطوح کلانی همچون دولت الکترونیک تا بخشهای خردی مانند چگونگی مدیریت ارتباط با تک تک مشتریان تشکیل شده است.
با توجه به آنکه دولت الکترونیک بستر اساسی برای توسعه جامعه الکترونیک و نیز گردشگری الکترونیک می باشد، سیستم گردشگری تا حد امکان باید خود را با ویژگیهای لازم آن درجهت توسعه هماهنگ نماید.
از طرفی با توجه به اهمیت روزافزون این صنعت و چگونگی معرفی آن به مردم از بازاریابی الکترونیک به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف آن استفاده می‌شود. در ادامه با مدنطر قرار دادن آنکه وبگاه‌ها، اصلی ترین ابزار بازاریابی در گردشگری الکترونیک می‌باشند، ارزیابی و بهبود فرآیند با توجه به مفاهیم کیفیت خدمات آنی ضروری می‌نماید.
نوعی از گونه ارزیابی وبگاه های گردشگری را می توان با توجه به تجربه گردشگر در زمان بازدید مورد توجه قرار داد. این تجربه شامل سه مرحله می‌شود که در آن گردشگر ابتدا جذب جنبه های زیبایی شناسانه شده و درصورت وجود جذابیت لازم به جستجو و تأمین اطلاعات مورد نیاز پرداخته و درنهایت درصورت رضایت از دو مرحله پیشین خود را با خصیصه های تعاملی وبگاه درگیر می نماید.
تمام آنچه بیان شد با هدف ایجاد ارتباط دوجانبه و مطلوب با تک تک مشتریان بوده است، و هرگونه کسب و کار فعال در صنعت گردشگری از سازمانهای مدیریت مقصد تا دفاتر خدمات سفر، هتلها و ... لازم است توجه خاصی به این امر داشته باشند.
درپایان امید است گامی هر چند کوتاه اما عملیاتی در توسعه علمی و سیستمی این صنعت در کشور عزیزمان برداشته باشیم. کتاب فوق اثری دیگر از مجموعه آثار منتشر شده توسط گروه علم گردشگری می باشد. بی‌شک ارائه نظرات و انتقادات شما عزیزان از طریق پست الکترونیک این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید موجب بهبود و تقویت چنین آثاری خواهد شد.
 
 
 

radio

رادیو اقتصاد: موج اف ام فرکانس 98
نام برنامه: برش اقتصادی
موضوع: بررسی کتاب بازاریابی الکترونیک در صنعت گردشگری اثر رسول محمد علی پور و مصطفی حاجی امینی
میهمانان برنامه: مصطفی حاجی امینی و رسول محمد علی پور
زمان: یک شنبه 25 آبان 1393 از ساعت 21  به مدت 55 دقیقه
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

{jcomments on}

علم گردشگری در رادیو اقتصاد: سنجش اثربخشی وب سایت گردشگری ایران از دیدگاه گردشگران خارجی

رادیو اقتصاد در برنامه مقالات اقتصادی به بررسی مقاله سنجش اثربخشی وب سایت گردشگری ایران از دیدگاه گردشگران خارجی خواهد پرداخت.
زمان: شنبه 24 آبان 1393 از ساعت 21  به مدت 55 دقیقه
رادیو اقتصاد: موج اف ام فرکانس 98
ضمناً تکرار برنامه روز یک شنبه از ساعت 02:55 الی 03:50 خواهد بود

 

جهت آشنایی شما عزیزان با مبحث فوق چکیده مقاله در ذیل آمده است:
تحقیق پیش روی به سنجش اثربخشی وب سایت گردشگری ایران از دیدگاه گردشگران خارجی بر مبنای اندازه‌ی ادراکی "رضایت" پرداخته است. پس از انجام مطالعات کتابخانه ای، مدلی 54 متغیره مشتمل بر سه مشخصه اصلی زیبایی شناسانه، اطلاعاتی و تعاملی جهت استفاده مورد بررسی قرار گرفت. سپس سطح اهمیت این متغیرها از نظر خبرگان با استفاده از آزمون فریدمن جهت تلخیص و بومی سازی سنجیده شد و نهایتاً 19 متغیر در پرسشنامه تحقیق مورد استفاده قرار گرفت. پرسشها به گونه ای طراحی شده بود که پاسخگوی سنجش سطح رضایت نمونه منتخب نسبت به هریک از فرضیه های فرعی باشند. این فرضیات در شش دسته تدوین شده و عبارت بودند از: تصاویر ارائه شده از مقصد، جنبه های طراحی فنی وب سایت، یگانگی مقصد، ترفیع فرهنگی، برنامه ریز سفر الکترونیکی و شبکه های اجتماعی آنی. پرسشنامه تحقیق توسط نمونه ای 46 نفره و بصورت پیمایشی آنی و تحت وب تکمیل گردید. نتایج حاصل از تحقیق که با استفاده از تحلیل اکتشافی و آزمون ویلکاکسون بدست آمد، نشان داد که مشخصه های زیبایی شناسانه و اطلاعاتی از درصد رضایت بالایی برخوردار هستند. فرضیات مربوط به مشخصه های تعاملی اگرچه مورد تایید قرار گرفتند امّا دارای سطح کمتری از رضایت کاربران بودند.
 
 
 

radio

رادیو اقتصاد: موج اف ام فرکانس 98
نام برنامه: مقالات اقتصادی
موضوع: بررسی مقاله سنجش اثربخشی وب سایت گردشگری ایران از دیدگاه گردشگران خارجی از آقایان دکتر فرزین، دکتر تقوا و رسول محمد علی پور
میهمان برنامه: رسول محمد علی پور
زمان: شنبه 24 آبان 1393 از ساعت 21  به مدت 55 دقیقه

{jcomments on}

ads ads
mahak kahrizak

mailپست الکترونیک: info@ tourismscience .ir

SMSسامانه پیام کوتاه: 3000705030 (جهت دریافت پاسخ: ممکن است پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده باشید)

contactفرم تماس با ما: کلیلک نمایید
account شماره حسابهای ما: کلیلک نمایید
privacyحریم شخصی کاربران و رفع مسئولیت: کلیک نمایید
 

rss

gpls

face

fina1l

 

 علم گردشگری با آغاز نوروز 1388 و با هدف گسترش دانش محور و اصولی گردشگری در سطح کشور فعالیت خود را آغاز نمود. این مجموعه همواره سعی نموده است تا با استفاده از استعداد فعالان این صنعت نسبت به نشر هدفمند قواعد گردشگری در سطح کشور بپردازد. آنچه در علم گردشگری منتشر می شد حاصل تلاش دانشجویان، فارق التحصیلان، اساتید، شاغلین و تمامی علاقمندان دلسوز ....

ادامه مطلب