بررسی جامعه شناختی عوامل مؤثر بر رضایتمندی توریستی (مطالعه موردی گردشگران خارجی جزیره کیش)

بررسی جامعه شناختی عوامل مؤثر بر رضایتمندی توریستی (مطالعه موردی گردشگران خارجی جزیره کیش)
عنوان

حسین ملکی، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته جامعه شناسی دانشگاه شیراز، خرداد 1380

گردآورنده
دکتر عبدالعلی لهسائی
استاد راهنما
دانشگاه شیراز
اطلاعات نگهداری

هدف از این تحقیق بررسی جامعه شناختی عوامل مؤثر بر رضایتمندی توریستی می باشد این تحقیق به شیوه پیمایش انجام شده و داده ها به وسیله پرسشنامه انگلیسی از یک نمونه 250 نفری از گردشگران خارجی جزیره کیش جمع آوری شده است در این تحقیق از نظریات سلسله مراتب نیازهای مزلو ، تئوری مبادله هومنز و تئوری وسیله و هدف مرتن جهت تبیین رضایتمندی توریستی استفاده شده است.

نتایج تحقیق نشان می دهد که بین عوامل جمعیتی ، اقتصادی، آگاهیهای توریست، تجربیات توریست، تبلیغات، موقعیت سیاسی ایران، جاذبه های توریستی ، ملیت، مذهب و رضایتمندی توریستی رابطه های مثبت و معنا داری وجود دارد.

نتایج تحلیل چند متغیره نشان می دهد که متغیرهای جذابیت بازار ، حقوق توریستی ، جذابیت تاریخی و سن متغیر هایی هستند که دارای بیشترین اثرات بوده و در متن رضایتمندی توریستی وارده معادله رگرسیون شده اند و توانسته اند بیش از نیمی از تغییرات متغیر وابسته را تبیین کنند. با توجه به این که بیش از نیمی از واریانس متغیر وابسته ( رضایتمندی توریستی ) بوسیله مدل تحقیق تبیین شده است به نظر می رسد مدل نظری تحقیق که بر گرفته از نظریات مزلو، هومنز و مرتن می باشد، برای سنجش رضایتمندی توریستی مدل مناسب و کارایی بوده است.
    

ads ads
mahak kahrizak

mailپست الکترونیک: info@ tourismscience .ir

SMSسامانه پیام کوتاه: 3000705030 (جهت دریافت پاسخ: ممکن است پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده باشید)

contactفرم تماس با ما: کلیلک نمایید
account شماره حسابهای ما: کلیلک نمایید
privacyحریم شخصی کاربران و رفع مسئولیت: کلیک نمایید
 

rss

gpls

face

fina1l

 

 علم گردشگری با آغاز نوروز 1388 و با هدف گسترش دانش محور و اصولی گردشگری در سطح کشور فعالیت خود را آغاز نمود. این مجموعه همواره سعی نموده است تا با استفاده از استعداد فعالان این صنعت نسبت به نشر هدفمند قواعد گردشگری در سطح کشور بپردازد. آنچه در علم گردشگری منتشر می شد حاصل تلاش دانشجویان، فارق التحصیلان، اساتید، شاغلین و تمامی علاقمندان دلسوز ....

 

ادامه مطلب