بررسی نقش رادیو و تلویزیون در ترویج ایرانگردی از دیدگاه متخصصان و کارشناسان صنعت توریسم

.
بررسی نقش رادیو و تلویزیون در ترویج ایرانگردی از دیدگاه متخصصان و کارشناسان صنعت توریسم
عنوان
فتاح حاتمی، پایان نامه کارشناسی ارشد،گرایش تحقیق در ارتباطات، دانشکده علوم اجتماعی و روانشناسی، گروه ارتباطات ، تابستان 1385
گردآورنده
دکتر محمد رضا رسولی
استاد راهنما
دانشکده علوم اجتماعی و روانشناسی، گروه ارتباطات
اطلاعات نگهداری

صنعت توریسم اکنون بعد از خودرو سازی بعنوان دومین صنعت د رجهان مطرح می باشد و پیش بینی می شود تا آینده ای نزدیک مقام اول را به خود اختصاص دهد. صنعتی تمیز و بدون دود در ضمن در حاشیه صنعت توریسم صنایع دیگری  مثل راه آهن ، هواپیمایی، اتومبیل سازی ... راهها و غیره که اجباراً باید شکوفا شود. در دنیای امروز تکنولوژی ارتباطات بخصوص بعد الکترونیک آن موجب گشته تا با آنهایی که سروکار داشته ایم که تا حدود زیادی از نسلهای پیشین فاصله بگیریم در چنین جهانی ارتباطات ( رادیو و تلویزیون ) توجه خاصی را به خو د جلب کرده و راهکارهای بسیار پیچیده و ظریفی را ایجاد می کند . اکنون حدود هشتاد درصد صنعت توریسم به عهده کشورهای پیشرفته است.


در پیشرفت شگرف تکنولوژی ارتباطات و رسانه های جمعی در سالهای اخیر در ارتباطات دگرگونی هایی ایجاد کرده است و تماس و مبادله سریع آن را فراهم نموده و اقوام و ملتهای مختلف را به هم نزدیکتر و وابسته تر کرده است. روشهای جمع آوری به اقتضای موضوع روش تحقیق پیمایشی و نوع تحقیق توصیف ، تبیین به منزله مناسب ترین روش برای جمع آوری اطلاعات مورد نظر قرار گرفت. ابزار پژوهش حاضر پرسشنامه ای حاوی 38 سوال که 6 متغیر را مورد اندازه گیری قرار می دهد. متغیر های تلویزیون ، سنوات شغلی، نوع شغل، میزان تأثیر رادیو ، جنسیت، تحصیلات.


در نهایت تلویزیون با 4/53 از نظر کارکنان آژانسهای گردشگری موثر ترین رسانه در مقوله گردشگری بوده است. دلیل این امر درگیر شدن همه حواس توسط تلویزیون است. کارکنان آژانس گردشگری نمایش تلویزیون را در منعکس کردن اخلاق مناسب مردم میزبان در برخورد با گردشگران و توسعه گردشگری مناسب ارزیابی کرده اند.

ads ads
mahak kahrizak

mailپست الکترونیک: info@ tourismscience .ir

SMSسامانه پیام کوتاه: 3000705030 (جهت دریافت پاسخ: ممکن است پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده باشید)

contactفرم تماس با ما: کلیلک نمایید
account شماره حسابهای ما: کلیلک نمایید
privacyحریم شخصی کاربران و رفع مسئولیت: کلیک نمایید
 

rss

gpls

face

fina1l

 

 علم گردشگری با آغاز نوروز 1388 و با هدف گسترش دانش محور و اصولی گردشگری در سطح کشور فعالیت خود را آغاز نمود. این مجموعه همواره سعی نموده است تا با استفاده از استعداد فعالان این صنعت نسبت به نشر هدفمند قواعد گردشگری در سطح کشور بپردازد. آنچه در علم گردشگری منتشر می شد حاصل تلاش دانشجویان، فارق التحصیلان، اساتید، شاغلین و تمامی علاقمندان دلسوز ....

 

ادامه مطلب