بررسی نقش گرافیک در تبلیغات توریسم ( نقشه های راهنما، پوستر ها، مجلات و بروشورها)

بررسی نقش گرافیک در تبلیغات توریسم ( نقشه های راهنما، پوستر ها، مجلات و بروشورها)
عنوان

پریسا پیشاورز، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته گرافیک، دانشگاه تربیت مدرس دانشکده هنر، بهار 1380

گردآورنده
دکتر محمد خزائی
استاد راهنما
دانشگاه تربیت مدرس دانشکده هنر
اطلاعات نگهداری

نیازهای فردی و خواسته های اجتماعی یکی از انگیزه های اصلی فعالیتهای هنری و آفرینش آثار هنری و آفرینش آثار هنری می باشد . تاریخ فعالیتهای هنری را می توان تاریخ مجموعه وظایفی دانست که از طرف اجتماع بر عهده هنرمند گذاشته شده و هدف هنر برانگیختن آنهاست . هنر گرافیک یکی از مهمترین رسانه های تبلیغی و تصویری دوران معاصر است. طراح باید با تیز هوشی وظیفه اش را در ارائه صحیح طرح به انجام رساند.

این هنر که رابط بین انسانهاست ، هنرمند را ناچار می سازد که نظری عمیق بر اجتماع وفرهنگ داشته باشد و با آگاهی بیشتر از جامعه و نیازهای آن ، طرح های بصری را ارائه دهد . تحولات زیادی در زمینه ابزارهای گرافیک انجام شده است . در این رساله سعی شده که نقش این ابزارها در صنعت جهانگردی و گردشگری که صنعتی اقتصادی با بار فرهنگی است ، مورد بررسی قرار گیرد . بعنوان نمونه نقش پوستر ، نشریات ، نقشه های راهنما و بروشورها به عنوان عوامل مؤثر برای رسیدن به اهداف فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی مورد مطالعه قرار میگیرند .


واژگان کلیدی: گرافیک ، جهانگردی، توریسم، گردشگری، پوستر، بروشور، نقشه های راهنما

ads ads
mahak kahrizak

mailپست الکترونیک: info@ tourismscience .ir

SMSسامانه پیام کوتاه: 3000705030 (جهت دریافت پاسخ: ممکن است پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده باشید)

contactفرم تماس با ما: کلیلک نمایید
account شماره حسابهای ما: کلیلک نمایید
privacyحریم شخصی کاربران و رفع مسئولیت: کلیک نمایید
 

rss

gpls

face

fina1l

 

 علم گردشگری با آغاز نوروز 1388 و با هدف گسترش دانش محور و اصولی گردشگری در سطح کشور فعالیت خود را آغاز نمود. این مجموعه همواره سعی نموده است تا با استفاده از استعداد فعالان این صنعت نسبت به نشر هدفمند قواعد گردشگری در سطح کشور بپردازد. آنچه در علم گردشگری منتشر می شد حاصل تلاش دانشجویان، فارق التحصیلان، اساتید، شاغلین و تمامی علاقمندان دلسوز ....

 

ادامه مطلب