بررسی نقش گرافیک در گسترش فرهنگ توریسم در ایران

.
بررسی نقش گرافیک در گسترش فرهنگ توریسم در ایران
عنوان
علی عابدی، پایان نامه دوره کارشناسی ارشد گرافیک، دانشگاه تربیت مدرس - دانشگاه هنر، تابستان 1380
گردآورنده
احد یاری راد
استاد راهنما
دانشگاه تربیت مدرس - دانشگاه هنر
اطلاعات نگهداری

صنعت جهانگردی اگر چه در حال حاضر یکی از سودمندترین صنایع در سطح جهان به شمار می رود ولی علیرغم تاکید و تذکر بسیاری از صاحبنظران کشورمان بر لزوم توجه به آن ، متاسفانه هنوز جایگاه شایسته خود را در ایران نیافته است. این صنعت چند وجهی که دارای ابعاد بسیار گسترده ای در زمینه های اقتصادی فرهنگی، سیاسی و ... است. بویژه در میان عامه جامعه ، همچنان ناشناخته باقی مانده و بسیاری از افراد جامعه « توریست» آشنایی ندارند. مسلماً در شناساندن این صنعت به مخاطبین و نیز اعمال آموزش های احتمالی بسیاری از عوامل و ابزار ها می توانند نقش آفرینی کنند و صد البته یکی از این ابزارها ، ابزار تصویر است.

در این پژوهش به نقش هنر – صنعت گرافیک در آشنا کردن جامعه با صنعت گردشگری و نیز اعمال آموزش های احتمالی مورد نیاز پرداخته ایم. در راه رسیدن به هدف مورد نظر ، بررسی گرافیک و انواع آن و نیز بررسی سریع ولی ضروری جهانگردی، تعاریف و پیشینه آن در ایران و همچنین توجه به آموزش مفاهیم مرتبط با آن و جمع بندی تمامی موارد ذکر شده با یکدیگر جهت رسیدن به نتایج مورد انتظار ، صورت پذیرفته است و نهایتاً مؤثرترین ابزار یا ابزارهای گرافیکی در برآورده کردن خواست های این پژوهش با توجه به موارد ذکر شده مشخص شده اند.

نکته لازم به توضیح آنکه در تعیین یک ابزار گرافیکی تاثیر گذار در آموزش و گسترش هر وجه از وجوه جهانگردی – یا دیگر موارد – قصد بزرگ نمایی اغراق آمیز در توانایی های گرافیک و کم اثر جلوه دادن دیگر جنبه های مؤثر در این آموزش مطرح نبوده است. بلکه هدف این بوده است تا بگوییم چنانچه گرافیک را بعنوان یکی از ابزارهای مناسب در گسترش و آموزش فرهنگ پذیرش جهانگرد مورد استفاده قرار دهیم، می توان از میان ابزارهای متنوع آن ، یک یا چند ابزار را که تناسب بیشتری با خواست های ما دارند، معرفی و مورد استفاده قرار داد.

ads ads
mahak kahrizak

mailپست الکترونیک: info@ tourismscience .ir

SMSسامانه پیام کوتاه: 3000705030 (جهت دریافت پاسخ: ممکن است پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده باشید)

contactفرم تماس با ما: کلیلک نمایید
account شماره حسابهای ما: کلیلک نمایید
privacyحریم شخصی کاربران و رفع مسئولیت: کلیک نمایید
 

rss

gpls

face

fina1l

 

 علم گردشگری با آغاز نوروز 1388 و با هدف گسترش دانش محور و اصولی گردشگری در سطح کشور فعالیت خود را آغاز نمود. این مجموعه همواره سعی نموده است تا با استفاده از استعداد فعالان این صنعت نسبت به نشر هدفمند قواعد گردشگری در سطح کشور بپردازد. آنچه در علم گردشگری منتشر می شد حاصل تلاش دانشجویان، فارق التحصیلان، اساتید، شاغلین و تمامی علاقمندان دلسوز ....

 

ادامه مطلب