رابطه رضایت شغلی پرسنل و متغییرهای منبعث از آن با بهره وری نیروی کار بخش اقامتی هتلهای بزرگ-مقیاس تهران ( مطالعه موردی هتل های زنجیره ای پارسیان )

.
رابطه رضایت شغلی پرسنل و متغییرهای منبعث از آن با بهره وری نیروی کار بخش اقامتی هتلهای بزرگ-مقیاس تهران ( مطالعه موردی هتل های زنجیره ای پارسیان )
عنوان

جلایر خلیل زاده، پایان نامه دوره کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده مدیریت و حسابداری، زمستان 1389

گردآورنده
دکتر حمید ضرغام بروجنی، استاد مشاور پروفسور جعفر جعفری
استاد راهنما
دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده مدیریت و حسابداری
اطلاعات نگهداری

اهمیت روز افزون قیمت نهایی اقامت در بسته‏های سفر و سفرهای انفرادی و تاثیر آن در قیمت تمام شده مقاصد، ضرورت کارآیی تولید و اثربخشی مصرف خدمات در واحدهای اقامتی را تبیین می‏کند. امروزه هتلها در تلاشند تا در ضمن حفظ کیفیت، با حداقل داده‏ها، به حداکثر ستانده‏ها دست یافته و در بازار شدیدا رقابتی جهانی به بقای خود ادامه دهند، در این بین ضرورت بهره‏وری نیروی انسانی در فعالیت‏های بهره‏ور هتلی ما را بر آن داشت تا رابطه متغییر نگرشی رضایت شغلی و متغییرهای رفتاری غیبت و چرخش شغلی را با میزان بهره‏وری فردی کارکنان بسنجیم. در این راستا و بر مبنای مدل نظری پژوهش، 4 سازه اصلی و مفاهیم زیرمجموعه، بهمراه متغییرهایی برای سنجش تعریف شده و از طریق پرسشنامه‏های دو گانه کارکنان/ مشتریان داده‏های مورد نیاز جمع‏آوری شدند. جامعه آماری این پژوهش بخش اقامتی مجموعه زنجیره‏ای هتلهای پارسیان تهران بود که بصورت نمونه‏گیری تصادفی مطبق تخصیص بهینه مورد نمونه گیری قرار گرفت و 126 نمونه برای پژوهش انتخاب شد. روایی صوری پرسشنامه به تأئید استادان راهنما و مشاور رسید. میزان آلفای کرونباخ پرسشنامه نیز 0.783 محاسبه شد که نشانگر پایایی مورد قبول پرسشنامه ها است. در خصوص بهره‏وری کل از روش تحلیل پوششی داده‏ها، مدل شبکه مرحله‏ای استفاده شد و در نهایت تمام مقادیر جمع‏آوری شده و در قالب 8 فرضیه مورد بررسی قرار گرفتند که 5 فرضیه مورد تأیید قرار گرفت. مدل نظری پیش‏بینی شده برای پژوهش مورد بررسی معادلات ساختاری قرار گرفت و درنهایت با واریانس جامعه همسویی پیدا نکرد. با توجه به یافته‏های پژوهش و اعداد بهره‏وری ناشی از روش تحلیل پوششی داده‏ها راهکارهایی برای بهبود بهره‏وری، افزایش کارآیی و اثربخشی و تصحیح فرآیندهای تولید ومصرف خدمات هتل‏های مورد مطالعه ارائه شد.

واژگان کلیدی: بهره‏وری، رضایت شغلی، چرخش شغلی، غیبت شغلی، روش تحلیل پوششی داده‏ها

ads ads
mahak kahrizak

mailپست الکترونیک: info@ tourismscience .ir

SMSسامانه پیام کوتاه: 3000705030 (جهت دریافت پاسخ: ممکن است پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده باشید)

contactفرم تماس با ما: کلیلک نمایید
account شماره حسابهای ما: کلیلک نمایید
privacyحریم شخصی کاربران و رفع مسئولیت: کلیک نمایید
 

rss

gpls

face

fina1l

 

 علم گردشگری با آغاز نوروز 1388 و با هدف گسترش دانش محور و اصولی گردشگری در سطح کشور فعالیت خود را آغاز نمود. این مجموعه همواره سعی نموده است تا با استفاده از استعداد فعالان این صنعت نسبت به نشر هدفمند قواعد گردشگری در سطح کشور بپردازد. آنچه در علم گردشگری منتشر می شد حاصل تلاش دانشجویان، فارق التحصیلان، اساتید، شاغلین و تمامی علاقمندان دلسوز ....

 

ادامه مطلب